Monday, March 27, 2017

The less is more


Vieną dieną sėdėjome su drauge kavinėje, už lango lijo ir mes lėtai gėrėme rytinę kavą. Jai reikėjo šokoladinio torto recepto (bet ne paprasto, o kaip toje pasakoje - stebuklingo). Ta proga nusprendžiau pasižvalgyti po savo blogą. Lėtai verčiau puslapius su tortais ir pasakojau jai jų istorijas. Net pati nustebau kiek jų čia. Prisimenu, kad iškepus kiekvieną iš jų savim didžiavausi :-) Dabar kai kurie iš jų priverčia mane nusišypsoti (nes pamenu, kad dariau juos ne taip, kaip reikėtų, o taip, kaip man atrodo (pažįstamas jausmas?) geriau -  o atrodė man visada geriau, nei recepto įkvėpimo šaltinis sakė). Puikiai prisimenu ta jausmą, kai atrodė, kad kuo daugiau - tuo geriau. Jei tortas - tai su viskuo. Pamenu kepiau broliui gimtadienio tortą ir sudėjau į jį viską ką jis mėgsta :-) -  trapi tešla, traškutis, šokoladinis biskvitas, panna cotta, šokoladinis musas - visi sluoksniai (dabartinėmis akimis žiūrint) neįtikėtino storio - po kelis cm. Aš tada maniau, kad skanaus dalyko turi būti DAUG. Ir dabar kartais taip norisi, bet dabar žinau kaip save suvaldyti. Dažnai sau kartoju - 4,5 cm aukščio tortas tai 5 sluoksniai, tilpk, kaip nori. O 6 cm tortas tai 7 sluoksniai...
Taip, žiūrint pasaulinio garso meistrų tortų pjūvius tai retai kada pamatyti, nes konditerijoje, kaip visur kitur, yra mados ir jos vis keičiasi. O be to, kiekvienas meistras pats sau Dievas ir jis bando sukurti savo pasaulį.
Man tiesiog patinka kartoti sau šią taisyklę. Tai mano gairės. Kai nuo jų nutolstu, stengiuosi padaryti kažką, kas mane grąžintų atgal.
Aš visada žavėjausi Guillaume Mabilleau. Jaunas, žavus, darbštus, kruopštus, talentingas. Ir štai pasitaikė puiki proga išbandyti savo jėgas ir pagaminti tortą pagal jo receptą.
Rezultatas pranoko visus mano lūkesčius (visom įmanom prasmėm). Tai pirmas mano tortas kuris buvo 4.5 cm aukščio (iš tiesų tai net mažiau) ir jame buvo 5 sluoksniai. TAIP. 

  1. Šokoladinis biskvitas
  2. Traškutis su lazdyno riešutais
  3. Egzotinių vaisiu confi
  4. Pieniško šokolado kremiu (cremeux)
  5. Juodo šokolado musas
Taip. Aš tai padariau. Dabar galiu pasakyti, kad sluoksnių storis turi įtakos ne tik vaizdui bet ir skoniui.  Maži niuansai - kas ir kaip jungiasi, kad skonis būtų tobulas, kad skonio melodija būtų suderinta ir skambėtų. Panašius tortus ne kartą esu dariusi 5-6 cm aukščio ir vis pagalvodavau - kaip juos sutalpina į 4,5 cm. Pasirodo įmanoma. Tikrai verta pasistengti. 

A, visai pamiršau paminėti - recepto  nebus (bet manau, tai jau supratote) nes gavau jį dovanų ir atskleisti būtų tiesiog nekorektiška. Šis postas yra skirtas pasidalinti mintim, gerom emocijom na ir aišku foto. :-)











No comments:

Post a Comment