Tuesday, March 1, 2016

Žėrintys šokoladiniai sausainiai pagal P. Herme



Taigi jau pavasaris. Bent  jau kalendorius taip sako, o dar kompiuteris, radijas ir TV. Būtų smagu jei ir vaizdas už lango tai patvirtinų. Nors ne, nes šiandien su mažiumi vėl buvome slidinėti Liepkalnyje. Jam visai gerai sekėsi ir man šiaip tai pakaktų vien stebėti jį ir džiaugtis, bet NE - iki pilnos laimės nusprendžiau prisiminti senus gerus laikus (visgi sumelavau sau, ant slidžiu nestovėjau cielus 4 metus, o ne 2, kaip maniau). Dalį pasakojimo, kai jaučiausi kaip karvė ant ledo, praleisiu, o pabaigoje man jau visai neblogai sekėsi prisiminti tai, ką užmiršau, o mano mama, kuri nusprendė palaikyti mums kompaniją, iš manęs jau nesijuokė. Ir kol aš save koneveikiau ten, ant kalno, mano draugas Piotras (kuris man yra slidžiu Dievas, nes iš esmės prieš daugelį metų jis mane pastatė ant slidžių) sakė kad viskas tikrai ne taip blogai ir, kad aš žiauriai savikritiška. Ir tikrai, dabar galvoju, juk aš ten nuvažiavau gerai praleisti laiką, o nuolatos save koneveikiau... Grįžau namo ne pasikrovus, o išsikrovus. Kada tai prasideda? Kada prasideda tas nepasitenkinimas savimi, tas režimas kai "gerai arba niekaip". Kur dingta proceso džiaugsmas? 

Šitie žėrintys (čia ne aš sugalvojau pavadinimą, bet jie juk iš tiesų žėri) sausainiai yra būtent tokie, kaip atrodo - prabangiai skanūs. O jų "slaptas ingredientas" - tai, kad juos labai paprasta pagaminti. 






Žėrintys šokoladiniai sausainiai pagal P. Herme



  • 385 g miltų
  • 35 g kakavos
  • žiupsnis druskos
  • žiupsnis malto cinamono
  • 285 g minkšto sviesto
  • 125 g cukraus
  • 1/4 a.š. vanilės ekstrakto
  • 1 trynys
  • cukrus pabarstymui 

Miltus sumaišykite su kakava, cinamonu bei druska ir persijokite.
Sviestą įdėkite į virtuvės kombaino indą ir maždaug minutę plakite su K formos mentele tam, kad jis suminkštėtų. Toliau, plakant po truputį, suberkite cukrų ir vanilės ekstraktą ir plakite iki kreminės konsitencijos. Konsistencija turi būti kreminė, bet ne orinė. Įberkite miltų mišinį ir sumaišykite (rankomis) su mentelė tik tiek, kad susijungtų ingredientai, bet ne daugiau. Čia yra labai svarbu nepermaišyti (P. Herme savo knygoje tai irgi pažymi). Padalinkite tešlą per pusę. Suformuokite iš jų kamuolius, suvyniokite į maisto plėvelę ir įdėkite 30 min. į šaldytuvą. 
Išimkite tešlą iš šaldytuvo  ir  iš kiekvienos dalies suformuokite 2 ritinius, kiekvieną 4 cm storio (diametro) ir maždaug 19 cm ilgio. Aš padėjau tešlą ant maisto plėvelės, praplatinau, suvyniojau į maisto plėvelę ir tada iškočiojau gražų reikiamo diametro ritinį. Įdėkite tešlą 1-2 val. į šaldytuvą (arba į šaldiklį ).
Įkaitinkite orkaitę iki 180 C. Išklokite 2 kepimo skardas kepimo popieriumi. 
Trynį su šakutę suplakite.
Ant kepimo popieriaus lapo pabarstykite cukraus. 
Išimkite tešlą iš šaldytuvo, išvyniokite iš maisto plėvelės ir patepkite tryniu. Padėkite ant kepimo popieriaus su cukrumi ir pakočiokite, kad tešla tolygiai pasidengtų plonu cukraus sluoksniu. Supjaustykite tešlą 1,5 cm storio griežinėliais ir sudėkite juos į kepimo skardą 2-3 cm atstumu. Pašaukite į orkaitę ir kepkite 15-18 min. Sausainiai gali pasirodyti jums "minkšti" bet kai atauš jie sukietės. Išimkite sausainius iš orkaitės ir perkelkite ataušti ant grotelių. Skanaus. 





Įkvėpimas: D. Greenspan "Chocolate desserts by P. Herme" 

4 comments:

  1. Jau gan ilgą laiką skaitinėju Jūsų blogą (aišku, laikas, sąlyginis dalykas) ir kiekvieną kartą vis labiau ir labiau džiaugiuosi tuo, ką darote. Na, mano žiūrėjimas dažniausiai apsiriboja Jūsų konditerija, bet viso to gėrio labai, net labai labai, pakankamai čia. Ir vieną kartą paliko gėda. Gėda dėl savęs. Kad niekada nepasakiau Jums, kaip aš džiaugiuosi, kad Jūs tą darote, kad Jūs išduodate ne tik smulkiausias konditerijos paslaptis, bet tuo pačiu dalinates ir savo gyvenimo smulkmenomis, o aš, tas paprastas skaitytojas, niekada nesugebu Jums pasakyti “Blemba, Jūs žiauuuuriai gera, ar žinot tą?”. Aš tikrai nežinau, kiek Jūs gera tikrame gyvenime (tikiuos nesat bais pikta teta :)) ) , bet Jūs esat tikrai gera savo srityje. Okay, galbūt tai ne Jūsų pagrindinė sritis, galbūt Jūs kažką darot daaar geriau nei tai, bet visa tai, ką kraunat čia, tai, patikėkit paprasto žmogaus akimis, Jūs darot tiesiog NUOSTABIAI. Aišku, galima čia dabar teigti, jog daugybė žmonių daro geriau nei jūs ir pan, bet paminėkime tai, kad man tie kiti, kurių aš nežinau ir neskaitau šiuo metu - nėra įdomūs. Subjektyvia nuomone galiu pareikšti, kad šitas visas reikalas, kurį atliekate savo virtuvėje su visais kombainais, įrankiais, formom, bet svarbiausia - savom rankom, kažkam padeda nenustoti svajoti :)). Ir aš visiškai rimtai. Žinot, kažkas serga FB manija, aš manau, kad pradedu sirgti Jūsų blogo manija, nes ryto be Jūsų blogo jau nebelabai ir būna ;D Jūsų tobulėjimas konditerijos srityje yra daugiau nei akivaizdus. Jūsų blogas kažkam yra žinių šaltinis, kažkam - laiko praleidimas prieš miegą, o man - tobula motyvacija. Stebėdama Jus, aš tarsi kasryt sau sakau: “eiii, cmon, nuuu gi ir tu tai gali ! Nenuleisk rankų ir stenkis, nes ši moteris irgi nekėpė šedevrų nuo pirmos dienos, ir jai tikriausiai pirmi sausainiai irgi buvo prisvilę :))”. Žodžiu, Jūs ESAT, ir tai yra labai labai gerai. Žinot, aš net savo būsimam vyrui sakiau apie Jus maždaug taip “Tu pamatysi, vieną dieną ji bus nenormaliai gera šitoje sferoj, ir ji tikrai nebekels receptų, dėl to man reikia juos visus išsisaugot” :)). Tai va, patikėkit manim, tai ką Jūs darote čia, internetinėj erdvėj, yra tikrai matoma, stebima ir labai labai džiaugiamasi, tik ne visi lenda į eterį šitai parodyt. Bet ateina laikas, kai reikia padėkot. Ir aš noriu pasakyti tokį tikrai Stiprų AČIŪ Jums.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aciu uz labai silta ir nuosirdu komentara :) zinokite praskaidrinote man visam savaitgaliui nuotaika:) Savaitali kovojau su Pavlova, kuri man nu niekaip nenorejo tinkamai iskepti, bet apie tai kada taip irase papasakosiu... Zodziu, jusu komentaras ir palaikymas buvo kaip tik labai net laiku :) Is tiesu pastebejau kad populiariausi irasai bloge tai desertai - tortai, tortukai, pyragai, sausainiai :) As viska megstu gaminti, bet jei aisku galeciau rinktis tai be abejo butu konditerija. As esu labai priekabi sau ir be abejo ziuriu i tuos kas konditerijoje yra tiesiog magas (kitaip ir nepavadinsi, nes viska ka jie daro atrodo stebuklingai) todėl palaikimo zodziai yra tikrai ne pro sali ir labai laukiami :) ir svarbiausia jei jums patinka gaminti tai butinai tai darykite. Suraskite laiko ir galimybiu:) Jus tikrai galite tai padaryti.

      Delete
  2. Nerealiai atrodo! Reikės išbandyti :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sveiki, butinai isbandykite jie ne tik grazus bet ir labai gardus :)

      Delete