Thursday, March 17, 2016

Burgerio bandelės iš Duonos Biblijos




Dar vienos bandelės į kolekciją. Iš tiesų tai labai paprastas ir geras receptas. Būtent tokio ir ieškojau, nes pravartu tokį turėti, kai skanių bandelių burgeriams ar sumuštiniams reikia greitai ir brioche bandelėms nėra laiko.  Jos yra labai minkštos ir "mėsingos", gardžiai kvepia ir burgeriai su jomis gaunasi puikūs. Beje netruktus įdėsiu burgerių su lašiša receptą.
Aš dažnai prisimenu tuos laikus kai mielės man buvo keiksmažodis. Tuos laikus kai įsigudrindavau mieles užpilti labai karštu vandeniu tam, kad tikrai tikrai pakiltų...Tuos laikus, kai duona man buvo iš fantastikos srities ir sunkiai pasiekiama kaip mėnulis. 
Bet aš labai norėjau. O kaip dažnai sakoma "охота хуже неволи" (noras blogiau už vergovė). Ir galų gale pradėjo gautis. O kas būna kai mums gaunasi? :-) - Mums sunku sustoti... :-)  ne tik kepti, bet ir apie tai pasakoti. Mano mama manęs klausėsi ir jai tai buvo pasakojimai apie kosmosą ir naujas galaktikas. Nes mano mama labai skaniai gamina, bet yra iš tų žmonių, kuriems tai prievolė, o ne malonumas. 
Ir štai atėjo ta diena. Šiaip paprasta darbo diena, tikrai niekuo neišskirtinė... Ir mano mama staiga manęs paklausė, kaip iškepti batoną. Patikėkit, man tai buvo perkūnas iš giedro dangaus. Aš ir džiaugiausi, stebėjausi ir šiek tiek liūdėjau (nes už duonos kepimą  šeimoje atsakinga buvau kaip ir aš tai pasijutau šiek tiek išstumta). Ir aš jai papasakojau, papasakojau ir parodžiau. Iš tiesų tai pirmą kartą viską dariau kartu su ja. Ir jai gavosi, gavosi puikiai. Aš taip džiaugiausi, kad net susigraudinau. Patikėkit man tai buvo kaip nuskristi į kosmosą, nes jus net neįsivaizduojat kiek kartų mano mama  man yra sakiusi, kad duonos kepimas tai kosmosas į kurį jį niekad nenuskris. Ir štai ji pati kepa duoną. Mama, aš taip tavim didžiuojuosi







Burgerio bandelės iš Duonos Biblijos




  • 5 stiklinės miltų (apie 670 g)
  • 1,5-2 stiklinės šilto vandens (apie 370 ml/g)
  • 2 v.š. cukraus
  • 1 a.š. su kaupu druskos
  • 20-25 g šviežių mielių
  • 50 g išlydyto sviesto ( 40C)
  • 1/3 stiklinės pieno miltelių
  • kiaušinio plakinio (aš suplaku vieną kiaušinį su 1 v.š. pieno)
  • sezamo sėklos bei aguonos pabarstymui




Mieles, cukrų ir stiklinę vandens suplakite greitkratyje (arba bet kokiame kitame inde) iki vientisos masės.
Sudėkite visus ingredientus (apart kiaušinio ir sėklų) į virtuvės kombainą ir minkykite tešlą 5 min. kol jį taps labai elastinga. Suformuokite kamuolį ir įdėkite į aliejumi pateptą dubenį. Uždenkite su dangčiųu (bet ne sandariai) ir palikite pakilti dvigubai ( 1-1,5 val.). Trumpai apminkykite tešlą ir padalinkite ją į 11-12 lygių dalių. Man gaunasi 11 bandelių po ~110 g. Padėkite jas ant kepimo popieriumi išklotos kepimo skardos, uždenkite ir palikite pakilti 30 min. 
Įkaitinkite orkaitę iki 180 C. Patepkite bulkutes kiaušinio plakiniu ir apibarstykite sezamo sėklomis bei aguonomis. Pašaukite į orkaitę ir kepkite 20-30 min. kol bulkutės tap tamsiai auksinės spalvos. Ištraukite iš orkaitės ir palikite ataušti ant grotelių. Skanaus.





Įkvėpimas: Serious Eats

No comments:

Post a Comment