Tuesday, December 10, 2013

Tiesiog pirmadienis. Lengvas itališkas obuoliu pyragas su rozmarinais ir šildantis kalakutienos troškinys. Vikas bus lengvai ir greitai.


Man bent jau sunkiausia savaitės diena yra pirmadienis..  mokslininkai sako, kad tyrimais įrodyta - pirmadienis yra darbingiausia diena, ypač iš ryto 10-11 val. pfff, norėčiau aš pamatyti to tyrimo dalyvius...
Kas jus padrąsina? Kas iš vidaus jus timpteli ir priduoda pasitikėjimo savim bei paslapties? Nekalbu apie sudėtingus smegenų mechanizmus :D NE, kalbu apie kažką labai paprasto, tokio nesudėtingo kaip lubdažis arba tušas:) o gal tie juodi aukštakulniai? mmmm o gal net tas apatinuku komplektukas? Tiks ir kojines ir kvepalai net tiks:) Nesijuokite, tai ne banalu...toli gražu.
Jei kalba eitu apie vyrus tai kalbėtume apie tai "kas prailgina ju emmm na tam tikras kūno vietas" :D - laikrodis? labai, labai išmanus telefonas? Batai? Mašina? Motociklas? gražus blond papai šalia? Bet, aš nekalbu dabar apie vyrus:)
Kalbu apie tai kas priverčia mus jaustis ypatingom:) tai kas staiga priverčia šypsotis, ištiesti nugarą, pakelti galvą. Niekas nežinos koks jūsų apatinukas, bet jus dėvėdama jį (ypač jei jis kainuoja tiek kiek jūsų paltas:D ) jausitės ypatingai:) turėsite savo paslaptį:) galbūt niekas nepastebės jūsų bateliu ir  lupdažis bus taip gerai parinktas kad nereks nuo jūsų lūpu "štai aš, pasigrožėkite". Ar girdėjote tą patarlę, kad jeigu laiminga moteris tada laimingi VISI aplinkui. 
Na taip, taip, laime ne nuo daiktu priklauso...be abejo reiktu sakyti - aš sveika ir aš laiminga, turiu nuostabią šeimą ir aš laiminga, aš turiu vaiką ir aš laiminga...mėgstama darbą, pomėgį, kalnus...taip, taip, taip..bet aš kalbu ne globaliai apie taiką pasaulyje, balta namuką su baltą tvorą ir baltu šuniuku budoje :) aš kalbu apie kasdieninį gyvenimą:) apie šiandien:) ar šypsojotės sutiktiems žmonėms? kiek pakeliui praleidote vairuotoju? o kaip su bendradarbiais? parkavimo vieta? eilėmis prie kasu parduotuvėje? O gal viskas būtų kitaip jei jus būtumėte geros nuotaikos ir jaunametes ypatinga? NE, kamščiai nesumažėtu ir eiles prie kasu irgi. Pasikeistu jūsų požiūris į tai ir aplinkiniai kitaip į jus reaguotu...kaip dažnai nepažįstami jums sako komplimentus?

Gerai gana blevyzgoti, eime į virtuvę. Nors viskas šiandien paprasta bet kol kas Ска́терть-самобра́нка neturiu:)

Prasidėjo tikra žiema su visais savo malonumais todėl bent jau man vakarais grižus iš lauko norisi  kažko kas sušildytu sužvarbusias galūnės, nuimtu dienos nuovargi ir pamalonintu gomurį. Karštas, gardūs troškinys bus čia kaip tik.


Kalakutienos ir juodo alaus aštrus troškinys.


  • pora kalakutienos kumpelių
  • keletas bulvių
  • pora dideliu morkų
  • vienas poras
  • pora stiebu salieru
  • butelis juodo alaus
  • pora lauro lapu
  • keleta žirniu kvapniuju pipiru
  • 1-2 cinamono lazdele
  • 1 a.š. malto imbiero arba 1 v.š. šviežio tarkuoto
  • 1 a.š. druskos (arba pagal skoni)
  • keletas gvadikeliu ir pora piri-piri pipiriuku sumaltu su malūnėliu
  • 1 a.š. džiovinto rozmarino
  • 3 skilteles česnako
  • šlakelis aliejaus


Mėsą atskiriam nuo kaulo ir odos ir supjaustom gabaliukais. Bulves ir morkas nuskutam ir supjaustom stambiais gabaliukais. Porą ir salierą supjaustomo smulkiai. Česnak išspaudžiam su spaustuku arba susmukinam. Paruošiam kitus prieskonius. Visus ingridijentus (apart alaus) sudedame į dubenį, uždarome sandariai ir gerai pakratome kad viskas gerai susimaišytu. Šitas marinavimo būdas man labai patinka nes nereikia peckioti ranku marinate ir vėliau uostyti česnako kuris gerai įsigeria į rankų odą :) Na kas toliau:) Toliau mano mylimiausias Ultra Pro :) ir čia ne reklamine pauze. Šiandien jį myliu už tai kad viska man iškeps tolygiai ir daržovės nevirs koše. 
Taigi viska dedame į kepimo indą, pilame alų (2/3 butelio) uždengiame dangčiu ir pašauname į įkaitintą iki 220 orkaitę valandai ir 10 min. Likus 20 min. iki pabaigos pasižiūrim ar yra pakankamai padažo inde. Aš mėgstu kai padažo yra daugiau, kad galima būtų mirkyti duoda ar bagėte, todėl aš dapilu likusi alų į troškinį. 
Štai ir viskas troškinis jau lekštese:) prie jo labai tiks batonas ar bagete.




Jei jums reikia skubiai kažką skanaus, tarkim paskambino draugai ar giminaičiai kurie "važiuoja pro šalį" ir žada užsukti tai šis pyragas jus išgelbės. Yra tik dar vieną būtina sąlyga - namuose reikia turėti obuoliu.

Obuoliu ir rozmarino jogurtinis pyragas.


  • 250 g. natūralaus jogurto (grietine irgi puikiai tiks)
  • 250 g. cukraus
  • 2 kiaušiniai
  • 300 g. miltų
  • 90g. saulegražu alejaus
  • 3a.š. kepimo milteliu
  • 1 v.š. smulkiai kapotu šviežiu rormarinu arba 1 a.š. džiovintu rozmarinu
  • 2-3 obuoliai, nulupti ir supjaustyti kubeliais.

Įkaitinkite orkaite iki 180C. Išklokite 23cm diametro kepimo formą su kepimo popieriumi. 
Su šluotele suplakite kartu jogurtą, kiaušinius, aliejų ir cukrų. Įmaišykite miltus, kepimo miltelius ir rozmariną. Su mentele įmaišykite obuolius ir viska perdekite į kepimo formą. Kepkite 45-50 min. iki pyragas įgaus gražią auksine spalvą ir medinis smeigtukas įkištas į pyragą liks švarus. Išimti iš formos ir leisti šiek tiek atvesti. 
Paprašykite svečiu atvežti vaniliniu ledu:) bus skanu. Beja receptas kilęs iš Toskanos ir originalo kalba skambėtu taip - Torta di yogurt con mele e rosmarino - taip jį svečiams ir pristatykite :)


















2 comments:

  1. Labai paprastas receptas,isbandytas ir issaugotas. Labai skanus pyragas ir su ledais,ir be ju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sveiki, labai malonu kad ir Jums patiko :) Skanaus

      Delete