Tuesday, September 16, 2014

Varškės spurgos


Labai, labai senai nekepiau spurgų. Dažnai apie tai pagalvodavau bet negalėjau prisiruošti. Man atrodė, kad jos neprilygs toms, TOMS iš vaikystės. Vaikystės spurgos yra įpatingo skonio, kai vaikas kažką pagamina savo rankomis, toks maistas tampa stebuklingas (stebuklingai skanus - antai paprastos spurgos tampa Skaniomis spurgomis). Laikui bėgant, skonis dingsta iš atminties ir lieka tik magija (vaikystės magija), todėl labai sunku atsakyti į kl. - ar šitos spurgos pateisino "lūkesčius". Sakykim taip - jos labai skanios (skaniausios tą pačią dieną) Vyras negailėjo man komplimentų ir padėjo man išsaugoti man figūros likučius (suvalgė vienas veik visas spurgas) :D ((už tai jam esu labai dėkinga))




Varškės spurgos



  • 500 g. riebios varškės (aš naudojau 9 proc.)
  • 6 v.š. cukraus
  • 5 v.š. grietinės
  • 2 a.š. (nubraukti) sodos
  • žiupsnis druskos
  • 1 v.š. degtinės, brendžio arba konjako
  • 2 ir 1/4 stiklinės miltų
  • 4 kiaušiniai
  • cukraus pudra pabarstymui
  • 0,5-1,5l aliejaus kepimui (aš naudoju saulėgrąžų)





Varškę sumalti su mėsmale, arba perspausti per bulvių presą (taip pat galima su bulvių grustuve, nors nebandžiau).
Galbūt tai nėra būtina, bet aš taip darau, nes tai suteikia varškei lengvumo ir purumo.
Jei kyla klausimas, kam reikalingas alkoholis, tai jis reikalingas tam, kad spurgos pritrauktų mažiau aliejaus. 

Iš visų ingredientų užmaišyti tešlą. Tešla bus gan lipni, taip ir turi būti. 
Įkaitinti aliejų puode, keptuvėje ar troškintuve, kaip jums patogiau :). Sušlapinkite rankas ir suformavę nedideles spurgas meskite į įkaitintą aliejų. Šlapios rankos padės jums ne tik lengviau suformuoti spurgas bet ir padarys jas traškesnes. Spurgas iš esmės net nereikės vartyti, jos puikiai vartosi pačios :) Mama kažkada man minėjo, kad jei spurgų tešla "teisinga", tai spurgos pačios kepa :) tai iš tiesų taip ir yra. Jos pačios kepa. :) Kuo tamsesnes spurgos tuo jos bus skanesnes. Bet aišku, nereikia persistengti ir sudeginti jų :) Išimkite spurgas iš keptuvės ir palikite ant virtuvinio popieriaus, kad jis sugertų aliejaus likučius. Jei liks (nes pas mus jos dingsta dar šiltos) tai ataušusias pabarstykite cukraus pudra. Bet nebūtina, nes jos ir taip pakankamai saldžios. Man skaniausios su pienu :) Skanaus.

Pastaba: aš dariau iš karto iš dvigubos normos:)




Įkvėpimas: Bake and taste

No comments:

Post a Comment