Wednesday, December 10, 2014

Šokoladiniai meduoliai


Pas mus jau prasidėjo Kalėdinė karštinė. Kepam meduolius, puošiam meduolius, ragaujam meduolius, slepiam meduolius, dovanosim meduolius. 


Šiemet pas mus meduolių metai :) niekad tiek nekepėm, tiesa pasakius nesu jų tiek ir ragavus, kiek šiemet. 
Šitie gražuoliai matyt bus mano favoritai, nes aš mėgstu viską, kas yra su šokoladu ir iš šokolado. Man patinka, jog jie kietoki, nenoriu, kad minkštėtų :).


Šį vakarą turiu nuostabų pagalbininką virtuvėje. Pamatė jis kočėlą ir dingo iš virtuvės. Grįžta po minutės su savo laipteliais ir blizgančiomis akim. "Kociosim" pareiškė pristumdamas laiptelius prie stalo. O, aš tyliai šypsausi. Negi tai jau? Štai jis dar ropojo, o dabar kočėlą laiko rankose ir rimčiausia veido išraiška darbuojas.  Be galo smagus vakaras :))







Šokoladiniai meduoliai




  • 3 ir 1/3 stiklinės miltų
  • 1/2 stiklinės kakavos
  • 3/4 stiklinės cukraus pudros
  • 3/4 a.š. sodos
  • 2 v.š. meduolių prieskonių (jei naudojate naminius, tai mažiau per pusė) 
  • žiupsnis druskos
  • vieno apelsino nutarkuota žievelė
  • 180 g. sviesto
  • 1 kiaušinis
  • 3/4 stiklinės melasos (arba medaus)
  • 60 g. juodo šokolado, sulaužyto gabaliukais





Dubenyje sumaišykite sausus ingredientus (miltus, kakavą, cukraus pudrą, prieskonius ir sodą bei druską).
Melasą, šokoladą ir sviestą sudėkite į puodą ir kaitinkite tol, kol viskas ištirps ir masė taps vienalytė. Palikite atvėsti, kad masė liktų tik šilta (ne karšta).
Dubenyje sumaišykite sausus ingredientus, melasos mišinį, kiaušinį ir apelsino žievelę. Tešla gali gautis lipni, bet pastovėjus porą valandų šaldytuve jį sukietės. Sandariai uždarykite dubenį su tešla ir įdėkite porai valandų į šaldytuvą (mano tešla stovėjo per naktį).

Įkaitinkite orkaitę iki 180 C. Išklokite kepimo popieriumi kepimo skardą.
Iškočioti tešlą iki 3-6 mm storio. Išpjaukite meduolius. Galima naudoti bet kokia jums patinkančia forma. Mes su mažiumi naudojom širdutę. 
Pašaukite meduolius į orkaitę ir kepkite 10-12 min. (aš kepiau 10. min.) Ištraukite iš orkaitės ir atvėsinkite ant grotelių. Papuošite glajumi. Šį kartą aš naudojau baltymų ir cukraus pudros glajų. Receptas čia. 
Man patinka kad jie traškūs, todėl aš nelaukiau kol jie suminkštės. Sudėjau į sandarią dėžutę ir palikau iki Kalėdų. (Jei jums patinka minkštesni, tai į tą pačią sandarią dėžutę įdėkite nulupto obuolio gabaliuką ir kas kelias dienas jį keiskite nauju). Skanaus







Įkvepimas: Moje Wypieki

2 comments:

  1. Kokie fainuoliai! Jauciu reiks megint :) Dar sokoladiniu meduoliu nekepiau!

    ReplyDelete