Monday, August 11, 2014

Dar vienas gimtadienis - šį kartą mano.


Ne, tai ne mano gimtadienio tortas. Mano tortas dar stovi šaldytuve ir laukia kada aš jį papuošiu, bet jis bus irgi šokoladinis :) 
Nemėgstu savo gimtadienių, žiauriai prieš ir po depresuoju. Visada taip buvo. Net vaikystėje. Bet galiu pasakyti, kad fainiausias mano gimtadienis buvo sulaukus 25 metų. Tada, aišku, taip negalvojau. Dabar jau žinau :) 25 - moteriai yra nuostabus skaičius. Jei manęs kas paklaustų kur norėčiau sugrįžti, tai ten - kai man buvo 25.
Manau kiekvienas turi tokį amžių.
Ar mane gąsdina mano amžius? Ne. Mane gąsdina tai, kad mano laikas persėdo į sportinę mašina ir ... spaudžia gazą. Po 30 taip jau yra. Mama sakė, kad dabar jau nesustos...
Nesvarbu.
Žiūriu į šitą nuotrauką ir noriu gyventi.


Nieko sau garsiai nelinkėsiu, nes tai - kaip su naujametiniais sprendimais. Jie vėliau tik mazolina akis. Norėčiau tiesiog džiaugtis gyvenimu, valgyti sveikiau, daugiau leisti laiko su mylimais žmonėmis, išmiegoti miego trūkumą, dažniau gyvai bendrauti su draugais ir išmesti pagaliau krūvą rūbų, kurie liūdnai kaba mano spintoje ir klausia, kada gi aš į juos vėl tilpsiu.
Tai tiek, gero jums pirmadienio.

O čia skanusis cukinijos šokoladinis pyragas. Drėgnas, ne per saldus ir su cinkeliu (cukinija, apie kurią jums teks pasisakyti, nes jos nesijaučia ir nesimato).





Cukinijos šokoladinis pyragas



  • 115 g. juodo šokolado
  • 1/2 stiklinės aliejaus
  • 2 stiklinės miltų
  • 1/3 stiklinės kakavos miltelių
  • 2 a.š. kepimo miltelių
  • 2 a.š. sodos
  • 1 a.š. druskos
  • 120 g. kambario temperatūros sviesto
  • 1-2 stiklinės cukraus (aš dėjau 1 ir 1/4 stiklinės)
  • 3 kiaušiniai
  • 2 a.š. vanilės ekstrakto
  • 1/3 stiklinės kefyro
  • 3 stiklinės susmulkintos su virtuvės kombainu arba sutarkuotos cukinijos
  • obuolių sviesto pertepimui arba jums patinkantis džemas
  • pora saujų kukurūzų 
  • 100 g. juodo šokolado (susmulkinto)
  • saujelė smulkintų riešutų


Įkaitinkite orkaitę iki 175 C. Patepkite sviestu ir pabarstykite miltais dvi 23 cm diametro kepimo formas su nuimamais šonais.

Susmulkinkite šokoladą ir sumaišykite jį su aliejumi. Išlydykite viską garų vonelėje. 

Dubenyje sumaišykite miltus, kepimo miltelius, sodą, druską, kakavą ir persijokite mišinį.

Suplakite sviestą su cukrumi iki kreminės konsistencijos. Plakdami toliau įdėkite po vieną kiaušinius (gerai viską išplakite prieš dedant kitą kiaušinį). Sumažinkite greitį ir įmaišykite šokolado mišinį bei vanilę. Įberkite miltus, įpilkite kefyrą ir maišykite tik, kol visi ingredientai susijungs. Nepermaišykite. Įmaišykite cukiniją ir padalinkite tešlą lygiai per dvi kepimo formas. Pašaukite į orkaitę ir kepkite 40 min. Ar pyragas iškepęs tikrinkite su mediniu iešmuku - įkištas į pyrago centrą ir ištrauktas jis turėtų likti sausas, be šlapios tešlos likučių. Išimkite pyragą iš orkaitės ir palikite 10 min. kepimo formose. Tada išimkite iš kepimo formų ir atvėsinkite ant grotelių.

Padėkite vieną pyrago sluoksnį ant torto lėkštės ir gausiai patepkite obuolių sviestu. Uždėkite antrą sluoksnį ir lengvai jį paspauskite, kad sluoksniai susijungtų. Aptepkite obuolių sviestu pyrago šonus. 

Garų vonelėje ištirpinkite šokoladą ir aptepkite juo kukurūzus. Aš tiesiog nardinau juos į šokoladą ir dėjau ant kepimo popieriaus išdžiūti / sustingti. Apibarstykite juos smulkintais riešutais.

Papuoškite pyragą šokoladiniais kukurūzais. Skanaus.

Thermomiksas:


Paimkite vieną vidutinio dydžio cukiniją, supjaustykite ją gabaliukais ir sudėkite į thermomikso indą. Susmulkinkite 4 gr.
Išimkite ir atmatuokite 3 stiklinės.
Išplaukite ir gerai nusausinkite thermomikso indą. 
Įdėkite ir susmulkinkite šokoladą 6 gr. Įpilkite aliejų ir sumaišykite 4 gr. Ištirpinkite masę 5 0C. vėliau 37 C. Tai užtruks keletą minučių. Išimkite masę į dubenėlį.
Dubenyje sumaišykite miltus, kepimo miltelius, sodą, druską, kakavą ir persijokite mišinį.
Išplaukite ir gerai nusausinkite thermomikso indą. 
Įdėkite cukrų ir sumalkite 20 sek. 10 gr. Įdėkite sviestą ir plakite 4 gr. iki kreminės konsistencijos. Palikite 4 gr. ir po vieną dėkite kiaušinius. 
Įdėkite šokolado mišinį ir vanilę, sumaišykite 3 gr. 
Įjunkite  3gr. ir per skylutę dantyje berkite miltų mišinį paeiliui su kefyru. Maišykite  tik tiek, kad komponentai susijungtų. Įmaišykite cukiniją. 
Toliau viskas, kaip aprašyta aukščiau. 





Įkvėpimas: N.C. Ralston, M. Jordan, A. Chesman " The classic zucchini cookbook" 




2 comments: