Tuesday, August 5, 2014

Šokoladinė granola - lėta versus greita


Aš nemėgstu granolos. Nemėgstu sausų pusryčių. Namuose jų visada yra - na jei karas ar maras, arba jei vyras nori pailsėti nuo visų mano patiekalų :)
Nemėgstu, tiesiog nemėgstu. Štai toks va paradoksas. Hmhmhmmm... traški, kvapni granola su šaltu pienu - puikus rytas.... tik viena bėda, aš nejaučiu saiko. Galiu suvalgyti daug ir dar norėsiu.
Todėl nevalgau, neprasidedu...:D
Ir štai aš pamačiau pas Aušrą šokoladinės granolos receptą. Ir mane užkabino..ne, ne skonis ar kvapas ir net ne nuotraukos... mane užkabino ILGAS gaminimo būdas (originaliame recepte). Na gal aš mazochiste ir galbūt neturiu ką veikti :D bet jei toks yra ,tai juk ne šiaip sau... 
Nusprendžiau pagaminti :) ir ne viena o du variantus :) Man smalsu ar bus skirtumas. Ir be abejo aš noriu pasmaližiauti :)




Dabar truputis pamąstymu dėl riešutu ir viso kito...

Tai ne žaliavalgystės receptas (čia apie ilgąjį variantą) nes žaliavalgiai nekaitina maisto daugiau nei, berods, 45 C.
Ilgojo būdo - ilgas kepimo laikas, nes mirkytiems riešutas reikia išdžiūti. Jei riešutų nemirkyti tai kepimo laikas žiauriai sutrumpėja. 
Riešutai turi tokių ale "anti-fermentų" kurie stabdo virškinimą, todėl jei norite, kad riešutai virstų kuru jūsų organizmui, juos reikia mirkyti. Tai be abejo aktualu, jei riešutai - pagrindinis jūsų maistas (o ne 3 riešutai per mėnesį).
Graikiškus riešutus reikia mirkyti, nes tai sumažina jų kartumą (ne visai, bet kažkiek).
Na ir pabaigai... jei pardavėjai purškia chemija vaisius, daržoves, džiovintus vaisius tam, kad juos būtu lengviau transportuoti, sandėliuoti ir parduoti. Tai negi manote, kad nepurškia lukštentų riešutų???? Man kažkodėl atrodo, kad purškia ir juos reikia jei ne mirkyti, tai bent jau plauti kaip ryžius.  Riešutai turi natūralią apsaugą - kevalą. Be kevalo jie pradeda gesti... Jei jūs perkate riešutus su kevalu ir patys lukštenate, tai aš jums atsistojus ploju :) kitu atveju patariu išplauti juos ir pažiūrėti koks lieka vanduo... Sąžiningai...

Ne, aš pati ne visada mirkau/plaunu riešutus. Nes tai kol kas nėra įprotis... bet aš stengiuosi...:)
Lėtą būdą aš dar "sulėtinau" nes gaminau be virtuvės kombaino. Kodėl? todėl kad man ne visai patinka kaip jis sukapoja riešutus ir dar todėl, kad ne visi namuose turi virtuvės kombainus... Pažįstu keletą žmonių kurie receptą skaito tik iki žodžių - virtuvės kombainas. :)


Šokoladinė granola



  • 120 g. graikiškų riešutų
  • 120 g. migdolų riešutų
  • 40 g. sviesto
  • 30 g. medaus
  • 20 g. palmių cukraus
  • 20 g. rudo cukraus
  • žiupsnis druskos
  • 50 g. kokosų drožlių
  • 3 kupini šaukštai kakavos
  • 1 sutarkuota tonkos pupelė arba 1 vanilės ankšties sėklos
  • sauja razinų
  • sauja greitai paruošiamos avižinės košes (nėra būtina, o aš neturiu alergijos gliutenui, tai kodėl gi ne)
  • sauja greitai paruošiamos ryžių košės (dribsnių)
  • 60-80 g. smulkiai sukapoto šokolado


Lėtas būdas


Užmirkykite riešutus šaltame vandenyje su žiupsniu druskos nakčiai (arba 8 val. (darbo dienai praktiškai).
Iš ryto nupilkite vandenį ir praskalaukite riešutus. Aš nulupau migdolus, bet tai nėra būtina (užima tik pora minučių, o man be odelės skaniau). Nusausinkite riešutus ir su peiliu smulkiai juos sukapokite.

Įkaitinkite orkaitę iki 90 C. (su ventiliatoriumi). Išklokite kepimo skardą kepimo popieriumi.

Sviestą, medų, cukrų, druską bei sutarkuotą tonkos pupelę sudėkite į nedidelį puodą ir kartas nuo karto maišant ištirpdykite. Įmaišykite kakavą.
Dubenyje su mentele sumaišykite riešutus, kakavos mišinį, razinas, kokosų drožles, košes. Dėkite viską ant skardos ir tolygiai paskirstykite. Pašaukite į orkaitę ir kepkite 2-4 val. kol granola išdžius ir taps traški. Aš kepiau 2,5 val., bet vyras sakė, kad dar galėtų šiek tiek paskrusti. Kas 30 min. pamaišykite granolą su šakute. Išimkite iš orkaitės ir atvėsinkite ją skardoje. Sumaišykite ją su šokoladu ir ragaukite.
Skanaus.
Saugoti sandariame inde.



Greitas būdas


Įkaitinkite orkaitę iki 130 C. Išklokite kepimo skardą kepimo popieriumi.

Riešutus išplaukite ir nusausinkite. Sudėkite juos į virtuvės kombaino indą ir sukapokite. Sviestą, medų, cukrų, druską bei sutarkuotą tonkos pupelę sudėkite į nedidelį puodą ir kartas nuo karto maišant ištirpdykite. Įmaišykite kakavą. 
Įpilkite kakavos mišinį į virtuvės kombaino indą ir sumaišykite su riešutais. Įdėkite kokosų drožlės bei košes ir išmaišykite. Išberkite granolą į kepimo skardą ir įmaišykite razinas. Pašaukite į orkaitę ir  kepkite 40 min. Kas 10-15 min. pamaišykite ją su šakute. Išimkite iš orkaitės ir atvėsinkite granolą skardoje. Sumaišykite ją  su šokoladu ir ragaukite. 
Skanaus. 
Saugoti sandariame inde.




Apie skonį:

Paprašiau vyro  padėti įvertinti granolos skonį ir skirtumus. Įdėjau ją į skirtingus dubenėlius ir nesakiau kur yra kuri.  
Taigi: skoniai skirtingi.Vyras paragavęs pasakė kur yra kuri.
Granola gaminta lėtai - "gurmaniška", vienalytis ir užbaigtas skonis.
Granola gaminta greitai - paprastesnė, traškesnė, labiau išreikšti atskirų ingredientų skoniai.
Abi skanios, kokia rinktis spręsti jums. Mes pasirinkom pirmą (lėtai gamintą).
Beje lėtas būdas gali būti ne toks jau lėtas. Pvz. išeinant į darbą užmerkiat riešutus. Grįžus namo iškepat. 







2 comments:

  1. Alina - cool! aciu, kad isbandei;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ausra, aciu tau uz recepta:) buvo labai idomu isbandyti :)

      Delete