Monday, April 14, 2014

Labai riešutiniai sausainiai





Sausainiai gal net per daug riešutiniai, tiesiog sviestas sviestuotas. BET palaima žemės riešutų sviesto mėgėjams. Tikrai, tikrai...Staiga aš supratau, kad aš esu viena iš jų. :)
Sausainiai gaunasi labai trapūs, vos ne birūs :) nors gal čia tik man taip...ech,  nemoku aš reklamuoti, turėčiau dabar sakyti taip - jie tiesiog tirpsta burnoje, nereikia net kramtyti. :) Bet, tiesa pasakius, būtent taip ir yra - aš dėl kramtymo :D
Kolei nepamiršau turiu pažymėti, kad kepiau juos su naminiu žemės riešutų sviestu, o jo konsistencija skiriasi nuo parduotuvinio. Todėl, jei naudosite pirktinį sviestą, tai gal būt jie bus tobulesni už mano tobulus? :D Nes turiu įtarimą, kad jie neturėtų būti tokie trapūs.
Čia ir baigėsi mano filosofavimas apie sausainius. Mažius serga, bronchitas. Sėdime namuose, jis jaučiasi kaip kalėjime... Nori į lauką...negalima, nes galima tik ramiai pasivaikščioti, kas jam yra misija neįmanoma. Nori jau ir į muziką (aną dieną atnešė man "užsiėmimų" knygutę ir nubėgo prie lauko durų - ale pakuokis mama ir važiuojam) ir į sportą (pradėjo pats daryti pratimus, kuriuos šiaip atsakydavo per užsiėmimus daryti. Akivaizdžiai rodo, kad GALI, todėl - važiuojam) bet NEGALIMA. Kas kartą kai kosteli, man atrodo, kad tuoj plyš mano plaučiai... Negaliu, kaip pykstu ant tos ligos ir tyliai sau prisiekiu - pala pala išvarysiu aš tave kur vėžiai žiemoja...kur pipirai auga...sulauksi tu man...





Žemės riešutų sviesto sausainiai



  • 155 g. blanširuotų žemės riešutų
  • 155 g. avižinių miltų
  • 1/2 a.š. kepimo miltelių
  • 1 a.š. druskos
  • 60 g. kambario temperatūros sviesto
  • 100 g. cukraus
  • 130 g. žemės riešutų sviesto
  • 1 a.š. vanilės ekstrakto arba 1 vanilės ankšties sėklytės arba 1 tonka pupelė

Įkaitinkite orkaitę iki 180 C. ir pakepinkite riešutus apie 10 min., kol jie taps tamsiai auksinės spalvos. Išimkite iš orkaitės ir atvėsinkite.

Sudėkite į virtvės kombainą riešutus kartu su miltais ir sumalkite. Perberkite mišinį į dubenį ir sumaišykite su druska ir kepimo milteliais.

Thermomiksas: 
Į thermomikso indą sudėkite miltus ir riešutus ir sumalkite 6 gr. 20 sek. Įberkite druską ir kepimo miltelius ir sumalkite viską 6 gr. 5 sek. 

Suplakite sviestą su cukrumi. Įdėkite žemės riešutų sviestą ir vanilę ir suplakite viską, kad gerai susimaišytų. Įberkite miltų mišinį ir sumaišykite tik tiek, kad viskas susijungtų. 

Thermomiksas:
Sudėkite sviestą ir cukrų į thermomikso indą ir  suplakite 6 gr. kelias sekundes. Su mentele nustumkite viską nuo sienelių į apačią ir vėl kelias sekundes paplakite. Pakartokite porą kartų. Įdėkite žemės riešutų sviestą ir vanilę ir viska suplakite 5-6 gr. (porą kartų sustokite ir nuvalykite su mentele viską nuo sienelių į apačią). Įberkite miltų mišinį ir maišykite 5 gr. 10 sek. 

Įkaitinkite orkaitę iki 180 C. Išklokite silikoniniu kilimėliu arba kepimo popieriumi kepimo skardą. 
Imkite po graikiško riešuto dydžio gabalėlį tešlos ir formuokite rutuliukus. Dėkite juos ant kepimo skartos maždaug 2-3 cm. atstumu. Pašaukite į orkaitę ir kepkite 15-20 min. Išimkite iš orkaitės ir atvėsinkite. Esant norui galima padaryti iš sausainių sumuštinukus - pertepkite juos žemės riešutų sviestu arba mėgstamu džemu.
Skanaus.




Įkvėpimas: Ch. Robertson "Tartine book 3"

No comments:

Post a Comment