Monday, February 22, 2016

Lašiša su brokolių piure



Prieš kuri laiką buvau užsidegusi nusipirkti greitpuodį, elektrini, programuojamą, tokį gražų ir blizgantį. Jis būtų puiki atsvara mano lėto gaminimo puodui (slow cooker). Žvalgiausi po receptus ir svajojau kaip čia aš viską greitai - viens, du gaminsiu. Bet, nepasidaviau pirmam impulsui ir kuo toliau galvojau tuo  man labiau atrodė, kad gal man jo visai nereikia. Yra dalykų kuriems labiau reikia dėmesio... štai rankinio blenderio variklis jau visai ant ribos, ne šiandien, tai rytoj užsilenks... reikės naujo. Žodžiu, persigalvojau ir tada  - tadaaaam, iš mano atminties tamsybių išniro faktas, kad aš jau turiu greitpuodį :-) . Gavau kažkada įkurtuvių proga dovanu Zepter greitpuodžio dangtį , tinkantį prie mano puodų.  Panaudojau jį porą kartų ir paslėpiau spintoje (such a crime) laukti geresnių laikų ir įkvėpimo. Dabar atsiprašiau jo ir ištraukiau atgal į dienos šviesą. 
Pirmą ką pagaminau su juo buvo šita brokolių piure. Ji yra tiesiog addictive (sukelianti priklausomybę), na bent jau man. Šiaip tai aš brokolius ir taip mėgstu, bet kas nemėgsta tai siūlau ją išbandyti - yra didelė tikimybė, kad pamėgsite. Tai kas liko nuo žuvies (o liko nemažai, nes pietums reikėjo vos kelių jos šaukštų) aš sušlamščiau tą pačią dieną užsitepus ant paskrudintos čiabatos. 
Kas liečia žuvį, tai ją prieš tai 20 min. marinavau druskoje su cukrumi (tam kad ji būtų švelnesne), o vėliau kepiau. Čia svarbiausia neperkepti (prisiminkit, kad lašišą galima valgyti ir žalią, todėl nebijokite ją nuimti pora minučių anksčiau nuo keptuvės nei jums norėtūsi). 





Lašiša su brokolių piure



Brokolių piure:


  • 285 g brokolių (aš naudojau šaldytus)
  • 77 g sviesto
  • 1,5 g sodos
  • 30 g tarkuoto džiugo sūrio
  • druska


Greitpuodyje išlydykite sviestą ir įberkite brokolius ir sodą, išmaišykite. Uždėkite dangtį ir užrakinkite. Virkite ant didelės ugnies kol puode susidarys spaudimas (pas mane tai tada toks pypsiukas iššoka kai spaudimas pasiekia maksimumą). Tada sumažinkit ugnį iki minimumo arba beveik minimumo (bet kad spaudimas išliktų puode) ir virkite 20 min. (jei brokoliai šaldyti tai tada 5 min. ilgiau).  Kartais truputi pakratykite / pajudinkite puodą į šonus kad neprisviltų. 
Nuimkite puodą nuo ugnies ir palaukite kol nukris spaudimas, tada atidarykite puodą. 
Įdėkite viską į blenderį ir sublenderiuokite. Įberkite sūrį ir dar kartą viską gerai sublenderiuokite. Pertrinkite viską per sietelį (aš to nedariau, nes kažkaip gan gerai blenderis pasidarbavo ir piure gavosi šilkinė). Prieš pateikiant paskaninkite su druska. 



Kepta lašiša:

  • lašiša
  • druska
  • cukrus
  • balti pipirai
Supjaustykite lašišą norimo dydžio gabaliukais. Dosniai pabarstykite druska ir tada cukrumi. Palikite pagulėti 20 min. Įpilkite į dubenį labai šalto vandens ir įmeskite ledukus. Išplaukite lašišą šitame vandenyje. Nusausinkite. 
Įkaitinkite keptuvę su šlakeliu aliejaus ir iškepkite lašišą. Paskaninkite su druska ir pipirais. 


Pateikite lašišą su brokolių piure. Aš pateikiau dar ir virtų ryžių (nes mes mėgstame ryžius).




Įkvėpimas: Chef steps; Chef steps

No comments:

Post a Comment