Tuesday, December 3, 2013

Antradienis - Ultra Pro diena - Tešloje kepta višta

Mano mėgstamiausias posakis virtuvėje yra - viskas yra paprasta. Kelios mano draugės jau naudoja jį vietoj anekdoto, nes kad ir ko manęs klaustu aš vis atsakau kad VISKAS LABAI PAPRASTA :D
Mielos mano drauges, labai tikiuosi kad jus negalvojate kad su savo posakiu bandau parodyti kokia aš čia profe virtuvėje :D nes tada man tektu čia paskelbti visą sąrašą patiekalų, kurie man nepavyko kad ir kokie jie būtų paprasti :)
Viena iš mano "paslapčių" yra mano virtuvės komanda. Negalvokite kad pas mane vituvėje vergauja visas būrys nykštuku...Ne. :) Aš kalbu apie rakandus, virtuvės pagalbininkus, indus... Tai į ką žmonės labai dažnai nekreipia dėmesio...
Mano nuotykiai virtuvėje prasidėjo nuo pačiu paprasčiausiu įrankiu, kurios galima nusipirkti kiekvienam supermarkete, pora metu žinokit neturėjau pvz  orkaitės :D laikui bėgant daug skaičiau, bandžiau, domėjausi, mokiausi...supratau kodėl pvz Neff orkaitės kainuoja tiek kiek jos kainuoja ir kad palaikyti pastovią temperatūrą orkaitėje, kad viskas iškeptu tolygiai, nėra taip jau lengva. Kad orkaite tai nera tiesiog spintelė su karstu oru...supratau kad namuose reikia turėti bulvių grūstuvę nes su blenderiu gaunasi "klijai" o ne košė. Kad peiliai yra skirtingi ne dėl marketingo o dėl patogumo...

Antradienis yra mano mėgstamo ultra pro kepimo indo diena. Kodėl antradienis? Todėl kad antradienį turiu reikalu mieste ir šeimai norėčiau palikti skanią vakarienę namuose. Grišta vyras namo, o orkaitėje jo laukia skani, karsta vakariene...kvapą dažniausiai jau laiptinėje galima užuosti...
Kodėl Ultra Pro? Todėl kad leidžia man tvarkyti savo reikalus ir nevaikščioti aplink orkaitę ratais ir dar todėl kad ne karto manęs nepavedė.


Taigi šiandien bus tešloje kepta  įdaryta višta.





  • Vidutinio dydžio višta
  • obuolys
  • marinatas:
    • 1a.š. druskos
    • 1a.š. 5 kinietišku prieskonių mišinio
    • puse a.š. mango milteliu
    • 3 skiltelės česnako (susmulkinto)
    • 3v.š. sezamo aliejaus


Tešlai reikės:

  • 350g miltu
  • 170g. sviesto (šalto)
  • puse a.š. cukraus
  • 1 a.š. druskos
  • 125ml vandens.


Vištą galime užmarinuoti kaip tik širdis geidžia, ši karta norėjau išbandyti naują prieskonį - mango miltelius. Sumaišome visus marinato ingridientus ir užmarinuojame vištą. Įdedame ją į dubenį, uždengiame ir marinuojame valanda - pora. Galime užmarinuoti iš vakaro ir laikyti ją šaldytuve. Tada valanda prieš kepant vištą reikėtu išimti iš šaldytuvo, kad ji sušiltu iki kambario temperatūros. 

Į thermomiksą sudedame miltus, cukrų, druską ir sviestą (supjaustyta kubeliais) ir smulkiname 15-20sek. 5gr. Įpilame šalto vandens ir minkome tešlą 2min. minkimo režimas. Suformuojame iš tešlos kamuolį. Suvyniojame jį į  maisto plėvelę, dedame 30min į šaldytuvą. 
Tešlą galima padaryti ir be thermimikso, nuotraukoje yra aprašymas kaip tai daryti.



Iškočiojame iš tešlos stačiakampį. Į višta įdedame obuolį, padedame ją ant tešlos ir suvyniojame. Ultra Pro indą lengvai patepame su aliejumi ir įdedame į jį suvyniotą vištą. Uždengiame su dangčiu ir pašauname į įkaitintą iki 220C orkaitę. Kepame maždaug pusantros valandos. 
Kai indas jau orkaitėje tai aš nustatau kepimo laiką ir išeinu. Vidutinio dydžio višta puikia iškepa per maždaug pusantros valandos. Šį kartą vištiena iškepė taip gerai kad pati tiesiog lipo nuo kaulu :) bet skaniausia man čia visgi yra tešla - iš išorės traški, o iš vidaus pritraukus vištienos sulčiu,mmmm nereikia jokio garnyro.


No comments:

Post a Comment