Monday, May 2, 2016

Sumuštinių duona


Vis stebiu internete kalafioro "skandalą"  ir tyliai purtau galva "what the fuck" (sorry for the language). Mane stebina ne tai, kad viskas prasidėjo nuo kalafiorų (iš esmės juk brango kiaušiniai prieš kažkurias Velykas, grikiai ir t.t.) Mane stebina statistika, kuri sako kad "niekas" nepabrango įvedus eurą. O dar labiau žmonės kurie bando mane tuo įtikinti. Man viskas pabrango. Gal aš kažką ne ta perku? Gal aš tiesiog neįsipaišau į statistinį vienetą? Man pabrango veik viskas, pradedant miltais (o jų naudoju daug), cukrumi, natūraliu jogurtu, grietine... baigiant riešutais (riešutai pabrango tą pačia dieną, kai lito ženkliuką pasikeitė į euro (o ten kur daugtaškis tai ten daržovės, vaisiai, kruopos, mėsa, žuvis).
O labiausiai pikta, kad nieko su tuo nepadarysi. Žmonės gavo progą pakalbėti, pašūkauti, pajuokauti. Kažkam palengvės, kažkam nelabai. Kainos nepasikeis. Tai ne tas atvejis kai tu pagavai vaiką už rankos "vagiant" saldainį ir liepei padėti į vietą. Mes visi į tai įklimpome, visi prisidėjome. Kažkas mažiau, kažkas daugiau. Mes sukūrėme paklausą.
Aš rimtai  pradėjau galvoti apie tai, kad nuvažiuoti į Lenkiją ir užsipirkti paprastų dalykų , tokių kaip miltai, aliejus, cukrus, riešutai, kruopos... 

Keletas žodžiu apie duoną. Labai minkšta, kvapni ir gardi. Gan ilgai išlieka švieži. Puiki kompanionė sūriui kurį pagaliau atrado mano mažius, arba sumuštiniams su bananais, kuriuos mėgsta mano vyras.  







Sumuštinių duona 





  • 375 g miltų
  • 6 g šviežių mielių
  • 8 g druskos
  • 22 g cukraus
  • 195 g vandens
  • 24 g kiaušinio
  • 17 g minkšto sviesto
  • 54 g philadelphia sūrio


Virtuvės kombaine sumaišykite sausus ingredientus, tada įdėkite visus likusius ingredientus ir užminkykite tešlą. Tešlą reikia minkyti ilgai ~ 10 min. (virtuvės kombainu, tai dvigubai ilgiau su rankomis) kol ji taps minkšta ir labai elastinga. Suformuokite iš jos kamuolį ir įdėkite į dubenį, uždenkite dangčiu (bet ne sandariai) ir palikite pastovėti 20 min. 
Gerai patepkite sviestu arba aliejumi duonos kepimo formą (maždaug 2 l tūrio). Suformuokite iš tešlos duonos kepalą ir įdėkite jį kepimo formą. Uždenkite su maisto plėvele ir palikite pakilti 3-3,5 val. kol tešla pakils beveik į formos kraštų.  
Įkaitinkite orkaitę iki 200 C. Kepaliuką patepkite išlydytu sviestu ir tvirtai uždenkite aliuminio folija taip, lyg dangčiu. Pašaukite į orkaitę ir kepkite 40 min. Numikite foliją ir kepkite dar 5-10 min. Išimkite duoną iš orkaitės ir iš formos. Ataušinkite ant grotelių. Skanaus





No comments:

Post a Comment