Sunday, October 1, 2017

Gelbėjame rugsėjį


Rugsėjis pralėkė. Buvo gan intensyvus ir prie jo aš tikrai dar grįšiu ir papasakosiu, bet dabar susizgribau, kad visą mėnesį nieko neįkėliau į tinklaraštį. Todėl skubu taisyti padėtį. Juk negalima praleisti mėnesių. Ką gi darys 2017 metai be rugsėjo? 
Pastaruoju metu vis gaunu pasiūlymu - "norėtume (arba norėčiau) dalintis jūsų receptais ir foto savo tinklaraštyje (dažniausiai tai būna receptainės tipo puslapis)....daug gražių žodžių ir pasibaigia taip pat - o mes jus pareklamuosim". Tai aišku malonu. Be abejo gal ne kiekvienam siūlo :-) bet mano blogas tai mano pomėgio, mano augimo ir mano gyvenimo atspindys. Aš jį pradėjau rašyti sau, po to tai peraugo į kažką didesnio ir reikšmingesnio. Surasti receptus, ingredientus, kartais ir rakandus, laiko pagaminti, jei patiko pagaminti dar kartą ir nupaveiksluoti (patikėkit darbo su foto yra ne mažiau nei prie puodų (ask my husband :-D) ), surasti laiko aprašyti... - tai juk darbas. Man negaila juo dalytis su savo skaitytojais, nes aš ir pati mėgstu (gyvus) blogus ir juos dažnai skaitau ieškodama patarimo ar recepto. Bet. Bet dėl reklamytės savo darbu nesidalinsiu. Kam įdomu, mane suras savo laiku ir savo keliu. Kiek žmonių mane skaito, tiek yra gerai ir aš džiaugiuosi kad jus esate. 
O dabar prie recepto. Pamenu kažkada labai senai mano viena draugė manęs paklausė - kaip pagaminti vištienos file, kad ji būtų sultinga (ne sausa). Ji tuo metu laikėsi dietos ir vištiena jai buvo pagrindinis patiekalas. Prisipažinsiu, tuo metu aš nežinojau ką jai atsakyti. Gamindama pagal šį receptą su šypsena prisiminiau tą mūsų pokalbį (vykusi prieš daugiau nei 10 metų). Šypsojausi, nes kai ištraukiau vištienos file iš sous vide maišelio, ji buvo labai minkšta ir sultinga. Ar gi reikia dar kažką sakyti? :-) Na nebent - Skanaus. :-)





Aštri vištienos krūtinėlė (sous vide)



  • 4 vištienos krūtinėlės su odele, bet be kaulo
  • 1 v.š. medaus
  • 2 v.š. sriracha padažo
  • 1 v.š. laimo sulčių
  • 60 g šalto sviesto, supjaustyto kubeliais
  • druska ir pipirai
  • nedidelė sauja šviežių, sukapotų petražolių
  • 4 laimo skiltelės pateikimui
Pašildykite sous vide aparate vandenį iki 60 C.
Dubenyje sumaišykite medų, sriracha padažą, laimo sultis. 
Vištienos krūtinėles įdėkite į vieną didelį arba kelis mažesnius maišiukus (skirtus gaminti Sous vide), įpilkite į vidų padažą ir paminkykite jas (pamasažuokite), tam, kad padažas tolygiai pasiskirstytų. Įdėkite į vidų 40 g sviesto. Išlyginkite maišiuką taip, kad vištiena būtų pasiskirsčiusi tolygiai, viename sluoksnyje (o ne krūvoje). Jei turite vakumatorių, tai vakumuokite, jei ne - dėkite į šaldymo maišiuką ir išspauskite iš jo kaip įmanoma daugiau oro. Galima naudoti vandens išstūmimo metodą - dalinai panardinkite maišiuką į vandenį ir vanduo išstums iš jo orą. Sandariai uždarykite maišiuką. 

Kai vanduo bus tinkamos temperatūros, panardinkite maišiuką ir gaminkite 1 val. Maišiukas turi būti pilnai paniręs vandenyje. 
Kai laikas baigsis, ištraukite maišiuką iš vandens, išimkite vištieną ir padėkite ją ant lėkštės. Skystį palikite, jis bus reikalingas. Vištieną gerai nusausinkite. Paskaninkite druska ir pipirais.
Įkaitinkite keptuvę ir pašildykite likusį sviestą. Įdėkite vištienos krūtinėles į keptuvę, odelę į apačią ir kepkite apie 3 min. kol gražiai paruduos. Apverskite ir kepkite dar 30 sek. Išimkite vištieną ant pjaustymo lentelės. 
Į keptuvę įpilkite skystį, kuris liko nuo vištienos ir porą minučių gaminkite nuolat maišant. Nuimkite nuo ugnies. 
Vištieną supjaustykite įstrižai ir padėkite ant lėkštes. Apšlakstykite pagamintu padažu bei pabarstykite petražolėmis. Pateikite su laimo skiltelėmis. Skanaus. 

Įkvėpimas: L.Q. Fetterman Soua Vide at Home"



No comments:

Post a Comment