Wednesday, January 24, 2018

Run baby, run



Šiandien iš ryto, kai bėgau manieže savo 6 apšilimo ratus, supratau, kad esu stebuklingoje vietoje. Tikrai. Čia visi viską gali. Kiek čia ateinu, niekad negirdėjau "aš negaliu" ir dabar suprantu, kad pati ne karto taip nesakiau ir net negalvojau. O taip pagalvot ir save "pagirt" ar "pagailėt" kaip aš negaliu, oi negaliu, aš mėgstu (ir tuo tikrai nesidžiaugiu). Visą gyvenimą aš sau sakiau, kad aš negaliu bėgti. Bėgti? Neee, čia tiesiog ne mano. Aš bėgau nuo bėgimo. O jis mane vijos (dabar tai suprantu). Bet atėjo diena kai aš supratau, kad mintyse aš jau senai bėgu ir atėjo laikas išmėginti save. Suradau trenerę ir atėjau į maniežą.  O tai juk stebuklinga vietą, prisimenat? Galėjimo vietą. Tai štai aš bėgu. Nes aš galiu. 
Kartais gaunu labai mielų laiškų - skaitau jūsų blogą, žaviuosi, bet pati negaliu...gal kada nors...
Kas jums pasakė, kad jus negalite? :-) Jei galiu aš, galite ir jūs. Reikia tik daryti, klysti, mokytis ir vėl daryti. Jus tikrai galite. 
Kai ateina mintis "aš negaliu", aš jai sakau - "run baby, run!"
O dabar apie eklerus. Pažiūrėjau į nuotraukas ir prasidėjo seilėtekis. Mmmm, kaip dabar norėčiau vieno (na nors atsikąsti). Braškės, citrininis čiobrelis, laimas - gardu ir gaivu :-) Rekomenduoju. 





Eklerai su braškėmis ir citrininiu čiobrelių




Plikyta tešla:


  • 250 ml vandens
  • 5 g druskos
  • 5 g cukraus
  • 100 g sviesto
  • 150 g miltų
  • 4-5 kiaušiniai

Į puodą įpilkite vandenį ir įdėkite sviestą, cukrų ir druską. Virkite ant vidutinės ugnies, kol sviestas ištirps ir vanduo  užvirs. Nuimkite puodą nuo ugnies ir įberkite miltus (persijotus). Išmaišykite (iki vientisumo, jokių gumuliukų) ir grąžinkite puodą ant viryklės. Virkite ant mažos ugnies, nuolat maišydami šaukštu, kol tešla sušoks į kamuolį arba kol "atšoks" nuo puodo sienelių. Tai užims tik keletą minučių. 
Įdėkite ją į virtuvės kombaino indą ir įstatykite mentelės priedą (K formos mentelė). Maišydami vidutiniu greičiu (2 gr.) dėkite po vieną kiaušinį ir kiekvieną gerai įmaišykite į tešlą, t.y. įmuškite kiaušinį, gerai išmaišykite ir tik tada dėkite kitą. Paskutinį kiaušinį suplakite dubenėlyje ir pilkite dalimis, nes gali būti, kad jums jo viso neprireiks. Gerai išmaišykite tešlą - ji turi būti glotni ir blizgi.
Labai rekomenduoju paskaityti šitą blogo įrašą apie plikytą tešlą, čia viskas labai aiškiai ir vaizdžiai paaiškinta. 
Įkaitinkite orkaitę iki 260 C.
Įdėkite tešlą į konditerinį maišiuką su įdėtu konditeriniu antgaliu "žvaigždė", 12-14 mm diametro, ir ant kepimo popieriumi išklotos kepimo skardos išspauskite 12-13 cm ilgio eklerus. Neperkraukite skardos, prisiminkite eklerai - ne silkės, geriau kepti 2 kartus , nei viską bandyti sugrūsti į vieną skardą. Oras tarp eklerų turi laisvai cirkuliuoti. 
Pašaukite eklerus į orkaitę. Išjunkite orkaitę ir palikite taip 10 min. arba kol temperatūra orkaitėje nukris iki 170 C. Tada įkaitinkite orkaitę iki 170 C ir kepkite eklerus iki tol, kol jie pilnai iškeps. Iškepę eklerai bus labiau sausi, nei minkšti, o jų spalva bus tamsiai auksinė. Išimkite juos iš orkaitės ir atvėsinkite ant grotelių.

Kremas:
  • 200 g balto šokolado
  • 450 g grietinėlės, 35 proc.
  • 6-8 šakelės šviežio citrininio čiobrelio
  • vieno laimo žievelė 
  • 4 g želatinos lapelių (200 bloomų)

Kremas yra gaminamas iš vakaro. 
Želatinos lapelius užmerkite lediniame vandenyje, kad išbrinktų.
Grietinėlę kartu su čiobreliais bei laimo žievele užvirkite, uždenkite su maisto plėvele ir palikite 20 min. Nukoškite. Pasverkite - turi būti 450 g grietinėlės, jei trūksta - įpilkite papildomai. Pakaitinkite grietinėlę ir sumaišykite su gerai atspaustais želatinos lapeliais. Užpilkite grietinėlę ant šokolado, palaukite porą minučių ir gerai sublenderiuokite. Uždenkite maisto plėvele "kūnas prie kūno" ir palikite nakčiai šaldytuve.

Braškių coulis:

  • 250 g braškių tyrės
  • 50 g cukraus
  • 4 g pektino NH
  • žiupsnis citrinos rūgštės 
Braškių tyrę įpilkite į puodą ir pakaitinkite iki 40 C. Cukrų sumaišykite su pektinu ir įmaišykite į tyrę. Užvirkite. Įmaišykite citrinos rūgštį ir pavirkite minutę. Įdėkite į dubenį, uždenkite maisto plėvele "kūnas prie kūno" ir įdėkite kelioms valandoms (geriausia -  nakčiai) į šaldytuvą. 

Papuošimui:

  • Braškės
  • Kelios citrininio čiobrelio šakelės
  • liofilizuotos braškės (gabaliukai)
Surinkimas:

Eklerus perpjaukite per pusę. Įdėkite šiek tiek braškių coulis (patogiausia šiek tiek išspausti iš konditerinio maišiuko). Kremą suplakite iki kreminės konsitencijos ir įdėkite į konditerinį maišiuką su antgaliu "žvaigždė" išspauskite kremą į eklerą (ant braškių coulis). Ant viršaus padėkite apverstą kitą eklero pusę ir papuoškite ją supjaustytomis braškėmis, čiobreliais, laimo žievele, liofilizuotomis braškėmis. Skanaus.

No comments:

Post a Comment